Theories of ballet in the age of the encyclopédie
著者
書誌事項
Theories of ballet in the age of the encyclopédie
(Oxford University studies in the Enlightenment, 2022:01)
Published by Liverpool University Press on behalf of Voltaire Foundation, University of Oxford, c2022
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 161-178) and index
内容説明・目次
内容説明
In Enlightenment Europe, a new form of pantomime ballet emerged, through the dual channels of theorization in print and experimentation onstage. Emphasizing eighteenth-century ballet's construction through print culture, Theories of Ballet in the Age of the Encyclopedie follows two parallel paths-standalone treatises on ballet and dance and encyclopedias-to examine the shifting definition of ballet over the second half of the eighteenth century.
Bringing together the Encyclopedie and its Supplement, the Encyclopedie methodique, and the Encyclopedie d'Yverdon with the works of Jean-Georges Noverre, Louis de Cahusac, and Charles Compan, it traces how the recycling and recombining of discourses about dance, theatre, and movement arts directly affected the process of defining ballet. At the same time, it emphasizes the role of textual borrowing and compilation in disseminating knowledge during the Enlightenment, examining the differences between placing borrowed texts into encyclopedias of various types as well as into journal format, arguing that context has the potential to play a role equally important to content in shaping a reader's understanding, and that the Encyclopedie methodique presented ballet in a way that diverged radically from both the Encyclopedie and Noverre's Lettres sur la danse.
「Nielsen BookData」 より