Young children's foreign language anxiety : the case of South Korea
著者
書誌事項
Young children's foreign language anxiety : the case of South Korea
(Psychology of language learning and teaching / series editors, Sarah Mercer and Stephen Ryan, 15)
Multilingual Matters, c2021
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This book investigates the effects of foreign language anxiety (FLA) on young language learners, using as a basis for observation the early childhood English education industry in South Korea that has arisen as a result of English fever. The authors combine existing knowledge on the topic of FLA together with original research on FLA in young language learners to fill a large gap in knowledge with regards to this understudied and distinct group of learners. The book includes suggestions for alleviating FLA and encouraging foreign language enjoyment, which can be implemented by parents, teachers and policymakers and which will ultimately facilitate more effective language learning and support children's psychosocial wellbeing.
目次
Figures and Tables
Acknowledgments
Abbreviations
1. Introduction
2. Foreign Language Anxiety and Foreign Language Enjoyment
3. Foreign Language Anxiety in Children
4. Foreign Language Anxiety in the South Korean Context
5. Sources of Increased FLA Among Young Children
6. Case Study: Factors Affecting Young Children's FLA: Kindergarten vs. English Immersion Institution
7. Effects of Innovative Language Learning on Foreign Language Anxiety and Foreign Language Enjoyment
8. Towards a More Ethical Learning Environment
9. Conclusion
Appendix A: Anxiety Metrics
Appendix B: Kindergarten vs. Immersion
English Parent Surveys
References
Index
「Nielsen BookData」 より