The history of American literature on film
著者
書誌事項
The history of American literature on film
(The history of world literatures on film / series editors, Greg M. Colón Semenza and Bob Hasenfratz)
Bloomsbury Academic, 2021
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [379]-392) and index
内容説明・目次
内容説明
From William Dickson's Rip Van Winkle films (1896) to Baz Luhrmann's big-budget production of The Great Gatsby (2013) and beyond, cinematic adaptations of American literature participate in a rich and fascinating history. Unlike previous studies of American literature and film, which emphasize particular authors like Edith Wharton and Nathaniel Hawthorne, particular texts like Moby-Dick, particular literary periods like the American Renaissance, or particular genres like the novel, this volume considers the multiple functions of filmed American literature as a cinematic genre in its own right-one that reflects the specific political and aesthetic priorities of different national and historical cinemas even as it plays a decisive role in defining American literature for a global audience.
目次
Acknowledgements
Introduction: American Cinema and American Literatures
Chapter 1. 1895-1915: The Attraction of Adaptation
Chapter 2. 1915-1927: American Exotics
Chapter 3. 1927-1939: Novel Impressions
Chapter 4. 1939-1951: Invisible Adaptation
Chapter 5. 1951-1967: Weaponized Bestsellers
Chapter 6. 1967-1975: Counterculture Classics
Chapter 7. 1975-1989: Screening the Silenced
Chapter 8. 1989-2007: Adapt or Die
Chapter 9.2007-2018: Entertainment for Me
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より