Gender and education in England since 1770 : a social and cultural history
著者
書誌事項
Gender and education in England since 1770 : a social and cultural history
(Gender and history)
Palgrave Macmillan, c2022
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book takes a novel approach to the topic, combining biographical approaches and local history, a synthesis of sociological and historical literature, with new research to address a variety of themes and provide a comprehensive, rounded history demonstrating the entanglement of educational experience and the influence of different modes of discrimination and prejudice. Using the lens of gender, Jane Martin reassesses the gendered nature of the modern history of education and provides an overview of intertwined aspects of education, society, politics and power. Its organisation is user friendly, providing accessible information with regard to chronologies of legislation and key events to reflect constancy and change, whilst 'mapping' the larger political, economic, social and cultural contexts, making it ideal for use as a textbook or a resource for teachers and students.
目次
PART 1: POLITICS AND POLICIESChapter 1: Gendering the educational landscapeChapter 2: Women, the family and early state interventionChapter 3: Gender equity and the "ladder of opportunity"Chapter 3: Perspectives and debates since the 1970s
PART 2: LEARNERS AND LEARNINGChapter 5: Culture and curriculumChapter 6: Pupils Chapter 7: Students
PART 3: TEACHERS AND TEACHINGChapter 8: Women in TeachingChapter 9: Gender StrugglesConclusion: Constancy and Change in the 21st Century
「Nielsen BookData」 より