Latinx art : artists, markets, and politics
著者
書誌事項
Latinx art : artists, markets, and politics
Duke University Press, 2020
- : hardcover
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [207]-221) and index
内容説明・目次
内容説明
In Latinx Art Arlene Davila draws on numerous interviews with artists, dealers, and curators to explore the problem of visualizing Latinx art and artists. Providing an inside and critical look of the global contemporary art market, Davila's book is at once an introduction to contemporary Latinx art and a call to decolonize the art worlds and practices that erase and whitewash Latinx artists. Davila shows the importance of race, class, and nationalism in shaping contemporary art markets while providing a path for scrutinizing art and culture institutions and for diversifying the art world.
目次
Acknowledgments & Reader Instructions vii
Introduction. Making Latinx Art 1
1. What Is Latinx Art? Lessons from Chicanx and Diasporican Artists 23
2. Exhibiting Latinx Art: On Critics, Curators, and Going "Beyond the Formula" 48
3. Nationalism and the Currency of Categories 79
4. On Markets and the Need for Cheerleaders 104
5. Whitewashing at Work, and Some Ways Out 138
Conclusion: At the Vanguard of Arts and Museum Activism in the Twenty-First Century 168
Appendix A: Noncomprehensive List of Artists Everyone Should Know 177
Appendix B: Additional Resources 185
Notes 189
References 203
Index 223
「Nielsen BookData」 より