W. Eugene Smith : the camera as conscience
著者
書誌事項
W. Eugene Smith : the camera as conscience
Thames & Hudson, 1998
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 350-351)
内容説明・目次
内容説明
This is a complete monograph on the work of W. Eugene Smith, one of the heroes of American photojournalism. Beginning in the 1930s working for "Newsweek" and other magazines, he created subjective photo essays of lasting impact. Drawing from Smith's own archives and including illuminating texts from historians and critics, this comprehensive volume features duotone reproductions of both famous and never-before-published images. Smith's "Life" magazine photoessays are represented by images created in the 1940s and 1950s for, among others, the landmark "Country Doctor" and "Spanish Village". Among his later independent works are the ambitious series on Pittsburgh and Haiti from the late 1950s, the poetic series of New York pictures taken from Smith's window loft, and excerpts from his unpublished photographic autobiography, "The Walk to Paradise Garden". His last project was the disturbing 1970s "Minamata", on the consequences of industrial pollution in Japan.
「Nielsen BookData」 より