French queer cinema
著者
書誌事項
French queer cinema
Edinburgh University Press, 2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 151-158) and index
内容説明・目次
内容説明
This book looks at queer self-representation in contemporary auteur film and experimental video in France. French Queer Cinema addresses the socio-political context informing both queer DIY video and independent gay cinema, including films such as Patrice Chereau's Ceux qui m'aiment prendront le train, Olivier Ducastel and Jacques Martineau's Drole de Felix, Francois Ozon's Le Temps qui reste and Andre Techine's Les Temoins. Taking up the recent Anglo-American attention to queer migration, the book looks at gay fantasies of Arab (beur) men, as well as beur self-representation in Europe's fastest-selling gay DV porn production Citebeur. Further chapters cover transgender dissent, and the effects of AIDS and loss on the formation of gay identities. It provides a full, up-to-date account of the formation, reception and setting for contemporary queer film and video in France. It situates cinematic representations of migration, social exclusion and queer sexualities in the context of recent repressive legislation on sex work and immigration. It covers the work of less well-known directors such as Christophe Honore, Sebastien Lifshitz and Gael Morel.
「Nielsen BookData」 より