Children's eyewitness testimony and event memory
著者
書誌事項
Children's eyewitness testimony and event memory
(Cambridge elements, . Elements in child development)
Cambridge University Press, 2022
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibiliographical references (p. [54]-68)
内容説明・目次
内容説明
This Element addresses the factors that influence children's accuracy in reporting on events and draws implications for children's ability to serve as reliable eyewitnesses. The following topics are covered: short- and long-term memory for event details; memory for stressful events; memory for the temporal order of events; memory for the spatial location of events; the ways poorly worded questions or intervening events interfere with memory; and individual differences in language development, understanding right from wrong and emotions, and cognitive processes. In addition, this Element considers how potential jurors perceive children as eyewitnesses and how the findings of the research on children's event memory inform best practices for interviewing children.
目次
- 1. Introduction
- 2. Many factors and one comprehensive study
- 3. Stressful events
- 4. Memory for when and where
- 5. Reporting on events under non-ideal conditions
- 6. Individual differences
- 7. Adults' perceptions of child eyewitnesses
- 8. Applications
- 9. Conclusion
- References.
「Nielsen BookData」 より