Transatlantic crossings : British feature films in the United States
著者
書誌事項
Transatlantic crossings : British feature films in the United States
(Rethinking British cinema)
Continuum, c2002
- : hardback
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 261-265) and index
内容説明・目次
内容説明
This is the first major study of the distribution and exhibition of British films in the USA. Charting the cross-cultural reception of many British films, Sarah Street draws on a wide range of sources including studio records, film posters, press books and statistics. While the relative strength of Hollywood made it difficult for films which crossed the Atlantic, Street's research demonstrates that some strategies were more successful than others. She considers which British films made an impact and analyses conditions that facilitated a positive reception from critics, censors, exhibitors and audiences. Case studies include "Nell Gwyn" (1926), "The Private Life of Henry VIII" (1933), "The Ghost Goes West" (1935), "Henry V" (1946), "Black Narcissus" (1947), "The Red Shoes" (1948), Ealing comedies, "The Horror of Dracula" (1958), "Tom Jones" (1963), "A Hard Day's Night" (1964), "Goldfinger" (1964), "The Remains of the Day" (1993), "Four Weddings and a Funeral" (1994) and "Trainspotting" (1996).
Against a background of the economic history of the British and Hollywood film industries, this book considers the many questions surrounding the history of British films in the USA, their relevance to wider issues of Anglo-American relations and to notions of "Britishness" on screen.
「Nielsen BookData」 より