Emergent bilinguals and educational challenges at public schools in Japan : a longitudinal study of first- and second-generation Chinese children's bilingual proficiency
著者
書誌事項
Emergent bilinguals and educational challenges at public schools in Japan : a longitudinal study of first- and second-generation Chinese children's bilingual proficiency
Osaka University Press, 2022
- タイトル別名
-
母語をなくさない日本語教育は可能か : 定住二世児の二言語能力
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 113-122) and index
"Original Japanese edition published by Osaka university press, Osaka"--T.p. verso
内容説明・目次
目次
- 1:Introduction
- 2:Support for CLD Children in Japan and Osaka
- 3:Children of Returness from China and Assessment of their Bilingual Proficiency
- 4:Developing the Chinese Version Dialogic Language Assessment
- 5:A Longitudinal Study on the Bilingual Ability of Long‐Term Resident,Second‐Generation Children
- 6:Japanese Language Instruction Using the Mother Tongue and Heritage Language Chinese in a Public Elementary School
「BOOKデータベース」 より