Visualizing Blackness and the creation of the African American literary tradition
著者
書誌事項
Visualizing Blackness and the creation of the African American literary tradition
(Cambridge studies in American literature and culture, 167)
Cambridge University Press, 2017
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published 2014. First paperback edition 2017"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. 251-264) and index
内容説明・目次
内容説明
Negative stereotypes of African Americans have long been disseminated through the visual arts. This original and incisive study examines how black writers use visual tropes as literary devices to challenge readers' conceptions of black identity. Lena Hill charts two hundred years of African American literary history, from Phillis Wheatley to Ralph Ellison, and engages with a variety of canonical and lesser-known writers. Chapters interweave literary history, museum culture, and visual analysis of numerous illustrations with close readings of Booker T. Washington, Gwendolyn Bennett, Zora Neale Hurston, Melvin Tolson, and others. Together, these sections register the degree to which African American writers rely on vision - its modes, consequences, and insights - to demonstrate black intellectual and cultural sophistication. Hill's provocative study will interest scholars and students of African American literature and American literature more broadly.
目次
- Introduction: the trope of the picture book
- Part I. Sights of Instruction: 1. Witnessing moral authority in pre-abolition literature
- 2. Picturing education and labor in Washington and Du Bois
- 3. Gazing upon plastic art in the Harlem Renaissance
- Part II. Lessons from the Museum: 4. Zora Neale Hurston: seeing by the rules of the Natural History Museum
- 5. Melvin Tolson: gaining modernist perspective in the art gallery
- 6. Ralph Ellison: engaging racial perception beyond museum walls
- Coda: redefining the look of American character.
「Nielsen BookData」 より