Women and experimental filmmaking
著者
書誌事項
Women and experimental filmmaking
University of Illinois Press, c2005
- : pbk
- タイトル別名
-
Women & experimental filmmaking
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Filmography: p. [239]-270
Bibliography: p. [273]-287
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Acting as a corrective to the skewed avant-garde history that neglects women, Women and Experimental Filmmaking gathers essays by some of the top scholars in cinema studies dealing with women experimental filmmakers. Tracking the topic across racial, economic, geographic, and even temporal boundaries, Jean Petrolle and Virginia Wexman's selections reflect the deep diversity of methodologies and research.
The introduction sets out by addressing the basic difficulties of both historiography and definition before providing a historical overview of how these particular filmmakers have helped shape moviemaking traditions. The essays explore the major theoretical controversies that have arisen around the work of groundbreaking women such as Leslie Thornton, Su Friedrich, Nina Menkes, and Faith Hubley. With the filmmakers re-presentations of women's subjectivity ranging across film, video, digital media, ethnography, animation, and collage, Women and Experimental Filmmaking represents the full spectrum of genres, techniques, and modes. Taken together, these essays comprise a sustained analysis of the conjunction of aesthetics and politics in the work of both pioneer and contemporary experimental women filmmakers.
「Nielsen BookData」 より