Totality : abstraction and meaning in the art of Barnett Newman
著者
書誌事項
Totality : abstraction and meaning in the art of Barnett Newman
University of California Press, c2023
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
収録内容
- Symbol
- Surface
- Self-Evidence
- Space
- Standpoint
- Scale
内容説明・目次
内容説明
An original and ambitious approach to understanding the creative achievements of one of the most important American artists of the twentieth century.
Totality offers a deeply researched and thoughtful account of the art of Barnett Newman (1905-1970). While Newman's paintings are widely regarded as among the most significant statements of abstract expressionism-and emblematic of modernism at midcentury-they pose distinct challenges to formal description and historical evaluation. With this book, Michael Schreyach guides readers toward a transformed understanding of Newman's profound body of work.
Through a sequence of close readings, Schreyach examines six key terms-symbol, surface, self-evidence, space, standpoint, and scale-that illuminate the meaning of Newman's claims for the "metaphysical" content of his art. Totality progresses from the meticulous analysis of the technical structure and visual appearance of specific works to critical and archivally documented arguments about Newman's intentions. The result is an altogether original interpretation of the artist's enterprise, as surprising as it is nuanced.
目次
Acknowledgments
Introduction
1. Symbol
2. Surface
3. Self-Evidence
4. Space
5. Standpoint
6. Scale
Frequently Cited Sources
Notes
Picture Credits
Index
「Nielsen BookData」 より