Management by eidetic intuition : a dynamic management theory predicated on the "philosophy of empathy"
著者
書誌事項
Management by eidetic intuition : a dynamic management theory predicated on the "philosophy of empathy"
(The Nonaka series on knowledge and innovation)
Palgrave Macmillan, c2022
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Translated from the Japanese
Include references
Index: p. 227-233
内容説明・目次
内容説明
This book, by one of world's most innovative business scholars and a pioneering philosopher of Edmund Husserl, creatively applies insights from neuroscience, philosophy of experience called "phenomenology" to highly successful and intuitive method of business management. Based on phenomenological insights, they argue that empathy and intuition are as central, if not more, to the success of business innovation or strategy as an objective and analytic approach to business thinking and practice. To clarify how intuition works and why it is so essential, this book delves into the mechanism of empathy and human consciousness and how to take advantage of it for business practice. By incorporating new understandings from neuroscience and AI research, they proposes an organizational structure and a way of strategizing to embrace human innovation in its full complexity to lead business scholars, managers, and entrepreneurs to their own success in business.
「Nielsen BookData」 より