Learning and community : Jewish supplementary schools in the twenty-first century
著者
書誌事項
Learning and community : Jewish supplementary schools in the twenty-first century
(The Brandeis series in American Jewish history, culture, and life)
Brandeis University Press , University Press of New England, c2009
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
At a time of heightened interest in Jewish supplementary schooling, this volume offers a path-breaking examination of how ten diverse schools have remade themselves to face the new challenges of the twenty-first century. Each written by an academic observer with the help of an experienced educator, the chapters bring these schools vividly to life by giving voice to students, parents, teachers, school directors, lay leaders, local rabbis and other key participants.
The goal of the book is to uncover the building blocks each school put into place to improve its delivery of a Jewish education. Employing qualitative research, Learning and Community is filled with moving and inspiring human-interest stories. Collectively, these portraits offer models of how schools of different sizes and configurations can maximize their impact, and in the process revitalize the form of religious and cultural education that engages the majority of Jewish children in the United States.
「Nielsen BookData」 より