Strangeness in Jacobean Drama
著者
書誌事項
Strangeness in Jacobean Drama
(Studies in performance and early modern drama)
Routledge, 2021
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Callan Davies presents "strangeness" as a fresh critical paradigm for understanding the construction and performance of Jacobean drama-one that would have been deeply familiar to its playwrights and early audiences. This study brings together cultural analysis, philosophical enquiry, and the history of staged special effects to examine how preoccupation with the strange unites the verbal, visual, and philosophical elements of performance in works by Marston, Shakespeare, Middleton, Dekker, Heywood, and Beaumont and Fletcher.
Strangeness in Jacobean Drama therefore offers an alternative model for understanding this important period of English dramatic history that moves beyond categories such as "Shakespeare's late plays," "tragicomedy," or the home of cynical and bloodthirsty tragedies.
This book will be of great interest to students and scholars of early modern drama and philosophy, rhetorical studies, and the history of science and technology.
目次
List of Illustrations
Acknowledgements
Introduction
Chapter 1: Speech: Strange Doctrines in The Dutch Courtesan, Macbeth, The Roaring Girl, and The White Devil
Chapter 2: Rhetoric: Rhetorical Strangeness
Chapter 3: Technology: Strange Special Effects in The Tempest and The Alchemist
Chapter 4: Philosophy: Desire, Scepticism, and Spectacle in A King and No King and the Age Plays
Conclusion
Index
「Nielsen BookData」 より