Legitimising standard languages : perspectives from a school in Banaras
著者
書誌事項
Legitimising standard languages : perspectives from a school in Banaras
(Sociology and social anthropology of education in South Asia / series editor, Meenakshi Thapan)
SAGE Publications India, 2017
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [213]-222) and index
内容説明・目次
内容説明
This book employs an ethnographic approach to explore the reproduction of class, status, and ethnic identities through the schooling process.
Legitimising Standard Languages: Perspectives from a School in Banaras focuses on the introduction of official languages in schools. The primary objective of this work is to look at the socio-economic backgrounds of administrators, teachers, and students and their families vis-a-vis their influence on the languages in their lives, both in and outside school. It examines how the dominant languages are transmitted, transacted and negotiated in modern institutions.
The author puts forth the cultural consequences of standardising and legitimising languages in educational institutions in a society where variability and diversity have otherwise been the norm.
目次
Preface
Acknowledgements
Introduction
Nation-State and Language Markets: Hindi as a School Language in India
Languages and Schools in Banaras: State and Community Linkages
Between Standards and Mohalla Location: Hind Kishor Higher Secondary School
Educational Strategies in Changing Language Market
Boli ka prasaar, shuddhata ka prachaar: Spreading Speech, Propagating Purity
Conclusion
Annexure
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より