Vivan Sundaram : disjunctures
著者
書誌事項
Vivan Sundaram : disjunctures
Prestel, 2018
- タイトル別名
-
Disjunctures
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Content Type: text (rdacontent), Media Type: unmediated (rdamedia), Carrier Type: volume (rdacarrier)
Minimal Level Cataloging Plus DLC
Includes bibliographical references (pages 188-193)
収録内容
- Foreword / Okwui Enwezor
- Precarious poetics / Deepak Ananth
- Works I
- The memory works of Vivan Sundaram / Andreas Huyssen
- Works II
- "There is violence in the air" / Ashish Rajadhyaksha
内容説明・目次
内容説明
Vivan Sundaram’s eclecticism is a distinctive feature of his work and is the focus of this monograph. A pioneer of installation art in India, Sundaram started off as a painter in the late 1960s but his desire to break free of the limits imposed by the pictorial frame only came to fruition in the early 1990s, when Sundaram began making works that no longer hinged on the specificity of a medium. This change in artistic direction coincided with his interest in exploring the materiality of a range of substances, whether artisanal or industrial. Sundaram’s choice of materials has had a thematic resonance in the different bodies of work that he has made over the last twenty-five years. His practice keenly registers the civic dimension and political import of art. History, memory, and archive are the overarching concerns of his work. These themes define and structure this important publication and offer an open-ended framework for exploring the oeuvre of a highly original artist.
「Nielsen BookData」 より