Dvořák's prophecy : and the vexed fate of black classical music
著者
書誌事項
Dvořák's prophecy : and the vexed fate of black classical music
W.W. Norton, c2022
- : hardcover
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
収録内容
- Using the past
- Dvořak, American music, and race
- In defense of nostalgia
- Oedipal revolt
- The bifurcation of American music
- Classical music black and "Red"
- Using history : a personal quest
- Summing up
内容説明・目次
内容説明
In 1893 the composer Antonin Dvorak prophesied a "great and noble" school of American classical music based on the searing "negro melodies" he had excitedly discovered since arriving in the United States a year before. But while Black music would found popular genres known the world over, it never gained a foothold in the concert hall.
Joseph Horowitz ranges throughout American cultural history, from Frederick Douglass and Huckleberry Finn to Gershwin's Porgy and Bess and the work of Ralph Ellison, searching for explanations. Challenging the standard narrative for American classical music fashioned by Leonard Bernstein and Aaron Copland, he looks back to literary figures-Emerson, Melville and Twain-to ponder how American music can connect with a "usable past". The result is a new paradigm, that makes room for Black composers, including Harry Burleigh, Nathaniel Dett, William Dawson and Florence Price, to redefine the classical canon.
「Nielsen BookData」 より