Japanese prints in transition : from the floating world to the modern world
著者
書誌事項
Japanese prints in transition : from the floating world to the modern world
Fine Arts Museums of San Francisco , Cameron + Company, c2022
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This catalogue is published by the Fine Arts Museums of San Francisco to document and celebrate the Japanese prints collection at the Achenbach Foundation for Graphic Arts."--Colophon
Plate list: p. 146-153
内容説明・目次
内容説明
A stunning introduction to the history of Japanese printmaking, with highlights from the de Young museum's vast collection
In 1868, Japan underwent a dramatic transformation following the overthrow of the shogun by supporters of Emperor Meiji, marking the end of feudal military rule and ushering in a new era of government that promoted modernizing the country and interacting with other nations.
Japanese print culture, which had flourished for more than a century with the production of color woodcuts (the so-called ukiyo-e, or "floating world" images), also changed course during the Meiji era (1868-1912), as societal changes and the once-isolationist country's new global engagement provided a wealth of new subjects for artists to capture.
Featuring selections from the renowned Achenbach Foundation for Graphic Arts' permanent collection, Japanese Prints in Transition: From the Floating World to the Modern World documents the shift from delicately colored ukiyo-e depictions of actors, courtesans, and scenic views to brightly colored images of Western architecture, modern military warfare, technology (railroad trains, steam-powered ships, telegraph lines), and Victorian fashions and customs.
「Nielsen BookData」 より