Teaching programming across the chemistry curriculum
著者
書誌事項
Teaching programming across the chemistry curriculum
(ACS symposium series, 1387)
American Chemical Society, c2021
- : hardcover
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Incorporating necessary skills for research and career success
Programming and computational science is an essential part of chemistry, yet some curricula still do not prioritize its inclusion. This work contains a collection of strategies, activities, and resources available to incorporate programming into all levels of the chemistry curriculum, with a focus on how the programming learning objectives are integrated with chemistry learning objectives. Chapters highlight best practices in software development, emphasize their importance to the future of
computational molecular sciences, and describe challenges instructors might face in implementing programming in their own curriculum.
「Nielsen BookData」 より