Learning trajectories for teachers : designing effective professional development for math instruction
著者
書誌事項
Learning trajectories for teachers : designing effective professional development for math instruction
Teachers College Press, c2019
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Designed to strengthen the teaching of mathematics in the elementary grades, this book focuses on helping teachers engage in instruction based on learning trajectories (LTs). Renowned scholars, including professional development researcher Hilda Borko, examine four exemplary projects with details on professional development design, teacher learning, and project implementation.
目次
Contents
Acknowledgments vii
1. Learning Trajectories and Professional Development 1
Paola Sztajn and P. Holt Wilson
2. The Learning Trajectory Based Instruction Project 15
Paola Sztajn, Cyndi Edgington, P. Holt Wilson, Jared Webb, and Marrielle Myers
3. The Children's Measurement Project 48
Jeffrey E. Barrett, Megan H. Wickstrom, Jennifer M. Tobias, Craig J. Cullen, Amanda L. Cullen, and Jae M. Baek
4. The Responsive Teaching in Elementary Mathematics Project 75
Victoria R. Jacobs, Susan B. Empson, D'Anna Pynes, Amy Hewitt, Naomi Jessup, and Gladys Krause
5. The Building Blocks and TRIAD Projects 104
Julie Sarama and Douglas H. Clements
6. Design Considerations for Professional Development Involving Learning Trajectories 132
P. Holt Wilson and Paola Sztajn
7. Learning Trajectories in Mathematics Professional Development: A Commentary 141
Hilda Borko
About the Contributors 155
Index 159
「Nielsen BookData」 より