Donatello : the Renaissance
著者
書誌事項
Donatello : the Renaissance
Marsilio arte, 2022
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalog
Catalog of an exhibition held at Palazzo Strozzi and at Museo nazionale del Bargello, Florence, Italy, Mar. 19-July 31, 2022
Includes bibliographical references (p. 432-453)
内容説明・目次
内容説明
A beautiful appraisal of the Renaissance sculptor's achievements, contextualized with works by his contemporaries
The first thorough overview of the artist in many years, Donatello: The Renaissance reconstructs the outstanding career of one of the greatest sculptors in Western art. Famed for his incredibly sensual sculpture of David—the first freestanding nude male sculpture since antiquity—Donatello (c. 1386–1466) also made reliefs, but was best known for statues in the round.
Accompanying a truly historic exhibition at the Palazzo Strozzi and Museo Nazionale del Bargello in Florence, and featuring a wealth of color plates of the artist’s key works, this volume also contextualizes Donatello’s innovations by juxtaposing them with masterpieces by other Renaissance masters such as Brunelleschi, Masaccio, Andrea Mantegna, Giovanni Bellini, Raphael and Michelangelo. These revelatory, expert juxtapositions help define Donatello’s style: for example, comparison of his Madonna col Bambino relief with Giovanni di Pietro da Pisa’s Madonna col Bambino shows how Donatello eschewed decorative gestures (such as putti, garlands and vases) in favor of a more vital simplification of form.
「Nielsen BookData」 より