The art of the reprint : nineteenth-century novels in twentieth-century editions
著者
書誌事項
The art of the reprint : nineteenth-century novels in twentieth-century editions
(Cambridge studies in nineteenth-century literature and culture, 141)
Cambridge University Press, 2023
- : hardback
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 192-205) and index
内容説明・目次
内容説明
A genuinely original work, The Art of the Reprint establishes the reprint as a vital area of study. In tightly curated encounters between extraordinary twentieth-century artists and beloved nineteenth-century novels, Clare Leighton travels to Dorset to minutely observe Thomas Hardy's landscape for a 1929 The Return of the Native (1878); Rockwell Kent channels his many sea journeys into a 1930 Moby Dick (1851); Fritz Eichenberg transposes the churn and isolation of fleeing Nazi Germany onto Expressionistic engravings for Charlotte Bronte's Jane Eyre (1847); and Joan Hassall elucidates a bright social world at miniature scale for a 1975 set of The Complete Novels of Jane Austen (1787-1817). Mediators between text and book and author and reader, these artists interpreted these novels and then illustrated their interpretations, stunningly and strangely, in wood, ink, and paper, for everyday readers.
目次
- Introduction
- 1. Clare Leighton & Thomas Hardy's The Return of the Native
- 2: Rockwell Kent & Herman Melville's Moby Dick
- 3: Fritz Eichenberg & Charlotte Bronte's Jane Eyre
- 4: Joan Hassall & The Complete Novels of Jane Austen
- Coda: The Home Library.
「Nielsen BookData」 より