Romantic presences : living images from the age of Wordsworth & Shelley
著者
書誌事項
Romantic presences : living images from the age of Wordsworth & Shelley
(The Clinamen studies series)
Station Hill Press , Distributed by the Talman Co., c1995
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This book is a set of meditations in prose and poetry on a range of images and topics from the repertoire of early nineteenth-century English poetry and prose. Many of the images are familiar, stock properties of the Romantic tradition—e.g. the skylark, the nightingale, the sigh. Others are not precisely images but historical figures who have gained a mythic status – e.g. “Robert Burns,” “S. T. Coleridge.” And finally, there are images that have no place in the traditional repertoire because they come from women’s writing – e.g. “washing day.” Such “new” elements of Romanticism have been folded in with the old, unobtrusively, in order to create the impression that all implicitly were already there. This book is not intended to be a series of explications of poetry. Instead, images lift themselves out of their formal and functional settings, coming forward in their own right as “presences,” recovering their power for current readers.
「Nielsen BookData」 より