Bibliographic Information

教育におけるゲーミフィケーションに関する実践的研究 = Practical research on gamification in education

藤川大祐編

(人文公共学府研究プロジェクト報告書 = Chiba University Graduate School of Humanities and Studies on Public Affairs research project reports, 第324集)

千葉大学大学院人文公共学府, 2018.2

2017年度

  • 3

Other Title

Practical research on gamification in education

Title Transcription

キョウイク ニ オケル ゲーミフィケーション ニ カンスル ジッセンテキ ケンキュウ = Practical research on gamification in education

Available at  / 2 libraries

Search this Book/Journal

Note

文献あり

Contents of Works

  • ゲームとしての討論 / 藤川大祐著
  • 定時制高校の特別活動における生徒たちの「やり過ごし」方略についての一考察 / 伊藤晃一著
  • 小学校第3学年の総合的な学習の時間におけるプログラミング教育のカリキュラム開発の試み / 小池翔太著
  • ゲーミフィケーションを用いた租税授業の開発 / 中村綾李著
  • 「読書会」はいかなるゲームか / 小牧瞳, 伊藤晃一著
  • 生徒指導における「隠れたカリキュラム」のゲーミフィケーションによる解釈 / 伊藤雅一著
  • 教員養成学部授業における協働学習用アプリ教材制作の試み / 阿部学, 藤川大祐, 狩野明香理著

Details

  • NCID
    BD02948900
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Place of Publication
    [千葉]
  • Pages/Volumes
    66p
  • Size
    30cm
  • Classification
  • Subject Headings
  • Parent Bibliography ID
Page Top