Pedagogical encounters
著者
書誌事項
Pedagogical encounters
(Complicated conversation : a book series of curriculum studies, v. 33)
Peter Lang, c2009
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [151]-156) and index
内容説明・目次
内容説明
Pedagogical Encounters demonstrates how learning spaces that are ethical, responsive, and transformable can enable students and teachers to open toward new ways of being in the world. Through collective biography, ethnography, and arts-based research, the authors – educators with experience in diverse settings – generate rich descriptions of classroom practices, and elaborate and clarify new theoretical concepts through their discussion in relation to specific sites of teaching and learning.
目次
Contents: Bronwyn Davies: Introduction – Bronwyn Davies: Difference and Differenciation – Constance Ellwood: Listening to Homeless Young People: A Strategy of Attention – Catherine Camden Pratt: Relationality and the Art of Becoming – Susanne Gannon: Difference as Ethical Encounter – Constance Ellwood/Catherine Camden Pratt: Becoming Blossom, Becoming Oddbod: Clowning as Transformational Process – Bronwyn Davies/Katerina Zabrodska/Susanne Gannon/Peter Bansel/Catherine Camden Pratt: Reflections on a Day in the Art Class – Bronwyn Davies/Catherine Camden Pratt/Constance Ellwood/Susanne Gannon/Katerina Zabrodska/Peter Bansel: Second Skin: The Architecture of Pedagogical Encounters.
「Nielsen BookData」 より