Corpus approaches to language in social media
著者
書誌事項
Corpus approaches to language in social media
(Routledge advances in corpus linguistics / edited by Anthony McEnery and Michael Hoey, 30)
Routledge, 2024 [i.e. 2023]
- : hbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book showcases the unique possibilities of corpus linguistic methodologies in engaging with and analysing language data from social media, surveying current approaches, and offering guidelines and best practices for doing language analysis.
The book provides an overview of how language in social media has been approached by linguists and non-linguists, before delving into the identification of the datasets requirements needed to pursue investigations in social media, and of the technical aspects of particular platforms that may influence the analysis, such as emoticons, retweets, and metadata. Sample Python code, along with general guidelines for using it, is provided to empower researchers to apply these techniques in their own work, supported by actual examples from three real-life case studies. Di Cristofaro highlights the full potential of using these methodologies in analysing social media language data and the ways in which they might pave the way for future applications of data analysis and processing for corpus linguistics.
The book will be key reading for researchers in corpus linguistics and linguists and social scientists interested in data-driven analysis of social media.
目次
Chapter 1 - Introduction
Chapter 2 - Social Media as Digital Research Data
Chapter 3 - Fundamentals of Corpus Linguistics
Chapter 4 - Imagining the Data: corpus design
Chapter 5 - Creating the Data: corpus collection
Chapter 6 - Case studies
Chapter 7 - Conclusion
「Nielsen BookData」 より