Fit for business : pre-vocational education in European schools
著者
書誌事項
Fit for business : pre-vocational education in European schools
(Research)
Springer VS, c2012
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Findings of the research project Fit for business--developing business competencies in school
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Within compulsory education, prevocational education is intended primarily to introduce participants to the world of work. This book considers curriculum design and pedagogical practice in pre-vocational education during the last two years of compulsory education. The study focuses on seven European countries (Scotland, Latvia, Poland, Hungary, Germany, Austria, Portugal) and presents an analysis of the curriculum as it relates both to knowledge-based competencies in economics and business and to self- and social competencies. It then discusses the differences between the prescribed and the enacted curriculum as identified by means of a subsequent survey of teachers. The authors conclude with a comparative assessment of each country case study, combined with supranational recommendations.
目次
With contributions by Catherine McGlynn.- Roy Canning.- Michael Dolan.- Ivars Muzis.- Emils Liepins.- Janis Roze.- Valdis Krastins.- Slawomir Kurek.- Tomasz Rachwal.- Mariusz Szubert.- Eniko Goenczoel.- Tibor Bognar.- Susanne Berger.- Matthias Pilz.- Ingrid Schwarz.- Eduardo Figueira.
「Nielsen BookData」 より