Marlene Dumas : open-end
著者
書誌事項
Marlene Dumas : open-end
Marsilio : Palazzo Grassi, 2022
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of the exhibition held at Palazzo Grassi, Venice, Mar. 27, 2022-Jan. 8, 2023
"Pinault Collection"
Exhibited works: p. 245-251
内容説明・目次
内容説明
A concise and affordable overview of Dumas’ existential portraiture, with previously unseen works
An engrossing compendium of more than 100 works from 1984 to the present day by South African painter Marlene Dumas (born 1954), Open-End offers a selective overview of her career to date, and a first look at pieces created over the course of the last few years.
Of her work, Dumas says: “I am an artist who uses second-hand images and first-hand emotions.” While in the early years of her career she was known for her collages and accompanying texts, today Dumas works chiefly in oil on canvas and ink on paper. The majority of her production is made up of portraits of people in states of suffering, ecstasy, fear and despair. A crucial moment in the development of Dumas’ style came with her use of images from newspapers and magazines, stills from films and Polaroids.
Open-End brings together pieces from international museums and private collections to provide new insight into Dumas’ work and methods.
「Nielsen BookData」 より