Dance-based dance theory : from borrowed models to dance-based experience
著者
書誌事項
Dance-based dance theory : from borrowed models to dance-based experience
(New studies in aesthetics, v. 7)
Peter Lang, c1991, 1996
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [179]-188
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book traces the intellectual history of twentieth-century dance theory from its dependence on aesthetics for its model of conceptualization to its emergence as an autonomous field, primarily dependent on dance practice and experience. This history is traced through the analysis of writing on dance by dance theorists Elizabeth Selden, Margaret H'Doubler, John Martin, Rudolf Laban and aestheticians Suzanne K. Langer, R.G. Collingwood, Nelson Goodman, and eleven other aestheticians who discussed dance in their aesthetic analyses of the arts. The analysis is organized by the author's Framework of Topics Intrinsic to Dance Theory, which was inductively derived from all the writings and the author's extensive experience in dance.
「Nielsen BookData」 より