Chantal Akerman
著者
書誌事項
Chantal Akerman
(French film directors)
Manchester University Press, 2017, c2010
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 2010
Includes bibliographical references (p. [184]-186) and index
内容説明・目次
内容説明
Chantal Akerman is widely acclaimed as one of cinema's boldest visionaries.
A towering figure in women's and feminist film-making, she produced a diverse and intensely personal body of work ranging from minimalist portraits of the everyday to exuberant romantic comedies, and from documentaries and musicals to installation art. This book traces the director's career at the crossroads between experimental and mainstream cinema, contextualising her work within the American avant-garde of the 1970s, European anti-naturalism, feminism and the post-modern aesthetics.
While offering an in-depth analysis of her multi-faceted film style, it also stresses the social and ethical dimension of her work, especially as regards her representation of marginal groups and her exploration of exilic and diasporic identities. Particular attention is given to the inscription of the Holocaust and of Jewish memory in her films. -- .
目次
List of Plates
Series editor's foreword
Acknowledgments
Introduction: the multiple faces of Chantal Akerman
1. The 1970s: anatomy of an avant-garde
2. The golden 80s: performance, parody, identity
3. The archaeology of suffering
4. Love and intimacy in a post-lapsarian world
Filmography
Select Bibliography
Index -- .
「Nielsen BookData」 より