Sounds of other shores : the musical poetics of identity on Kenya's Swahili coast
著者
書誌事項
Sounds of other shores : the musical poetics of identity on Kenya's Swahili coast
(Music culture)
Wesleyan University Press, c2024
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [205]-235) and index
内容説明・目次
内容説明
A study of transoceanic musical appropriation and Swahili ethnic subjectivity on the Kenyan coast
Sounds of Other Shores takes an ethnographic ear to the history of transoceanic stylistic appropriation in the Swahili taarab music of the Kenyan coast. Swahili taarab, a form of sung poetry that emerged as East Africa's first mass-mediated popular music in the 1930s, is a famously cosmopolitan form, rich in audible influences from across the Indian Ocean. But the variants of the genre that emerged in the Kenyan coastal city of Mombasa during the twentieth century feature particularly dramatic, even flamboyant, appropriations of Indian and Arab sonic gestures and styles. Combining oral history, interpretive ethnography, and musical analysis, Sounds of Other Shores explores how Swahili-speaking Muslims in twentieth-century Mombasa derived pleasure and meaning from acts of transoceanic musical appropriation, arguing that these acts served as ways of reflecting on and mediating the complexities and contradictions associated with being "Swahili" in colonial and postcolonial Kenya. The result is a musical anthropology of Kenyan Swahili subjectivity that reframes longstanding questions about Swahili identity while contributing to broader discussions about identity and citizenship in Africa and the Indian Ocean world.
「Nielsen BookData」 より