カルダー : そよぐ、感じる、日本 Calder : un effet du japonais
著者
書誌事項
カルダー : そよぐ、感じる、日本 = Calder : un effet du japonais
Pace, c2024
- タイトル読み
-
カルダー : ソヨグ、カンジル、ニホン = Calder : un effet du japonais
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
展覧会カタログ
会期・会場: 2024年5月30日-9月6日:麻布台ヒルズギャラリー
付 (別冊1冊 ; 26cm) : 展覧会場写真
内容説明・目次
内容説明
A sweeping look at the enduring resonance of the American modernist’s art with Japanese traditions and aesthetics
While Alexander Calder (1898–1976) never traveled to Japan, he was embraced by many of the country’s artists and poets during his lifetime. Published on the occasion of the first monographic exhibition of work by Calder to be mounted in Tokyo in nearly 35 years, Un effet du japonais explores how Calder’s art continues to resonate with Japanese culture and aesthetics.
Documenting 98 works from the collection of the Calder Foundation that span the 1930s to the 1970s, alongside extensive installation photography, this bilingual volume sheds new light on the artist’s mobiles, stabiles, standing mobiles, oil paintings and works on paper. In addition to extensive archival material, new texts by Alexander S.C. Rower, Susan Braeuer Dam, Stephanie Goto, Jean McGarry and Akira Tatehata explore the many through lines that connected Calder and his work to Japan, complemented by an introduction by Marc Glimcher and a poem by Jane Hirshfield.
「Nielsen BookData」 より