学校に対話と尊重の文化をつくる修復的実践プレイブック

Bibliographic Information

学校に対話と尊重の文化をつくる修復的実践プレイブック

ドミニク・スミス, ダグラス・フィッシャー, ナンシー・フレイ著 ; 毛利真弓, 藤岡淳子訳

明石書店, 2025.1

Other Title

修復的実践プレイブック : 学校に対話と尊重の文化をつくる

The restorative practices playbook : tools for transforming discipline in schools

Title Transcription

ガッコウ ニ タイワ ト ソンチョウ ノ ブンカ オ ツクル シュウフクテキ ジッセン プレイブック

Available at  / 21 libraries

Note

表現種別: テキスト (ncrcontent), 機器種別: 機器不用 (ncrmedia), キャリア種別: 冊子 (ncrcarrier)

翻訳の対象: The restorative practices playbook : tools for transforming discipline in schools / Dominique Smith, Douglas Fisher, Nancy Frey. -- Thousand Oaks : Corwin , c2022

引用・参考文献: p241-243

Description and Table of Contents

Table of Contents

  • 1 修復的実践のロジック(論理的構造)
  • 2 尊重の基盤
  • 3 期待を設定し、能動的参加のための教育を行う
  • 4 感情の言葉を用いた修復的会話
  • 5 促進的会話を使った修復的会話
  • 6 修復的サークル
  • 7 正式な修復的会議と被害者・加害者対話

by "BOOK database"

Details

  • NCID
    BD10414865
  • ISBN
    • 9784750358697
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Original Language Code
    eng
  • Place of Publication
    東京
  • Pages/Volumes
    247p
  • Size
    21cm
  • Classification
  • Subject Headings
Page Top