文化と消費とシンボルと
Author(s)
Bibliographic Information
文化と消費とシンボルと
勁草書房, 1990.2
- Other Title
-
Culture and consumption : new approaches to the symbolic character of consumer goods and activities
- Title Transcription
-
ブンカ ト ショウヒ ト シンボル ト
Available at / 203 libraries
-
Research Institute for Economics & Business Administration (RIEB) Library , Kobe University図書
361.6-20-B080000059560
-
University of Tsukuba Library, Library on Library and Information Science
331.87:Ma-13900009700
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
参考文献: p247-277
Description and Table of Contents
Description
ファッション消費、古光沢、トリクル‐ダウン理論、構造主義言語学モデル批判、ディドロ統一体…文化と消費が複雑に絡まる社会のヒト‐モノ関係とその表現性を鮮烈な新視点で解剖する。
Table of Contents
- 第1部 歴史(近代的消費の形成;「私たちの思考にかつて大事な」—18世紀以前と以後の古光沢とステイタス表現;ローイス・ロジェ—現代世界のキュレイター的消費者)
- 第2部 理論(言語としての衣服—物質文化の表現性研究においての反対の教訓;モノの世界での意味の製造と移動)
- 第3部 実際(消費財、ジェンダー構築、トリクル‐ダウン・セオリーの復活;事物の喚起力—消費財と希望、理想の保存;ディドロ統一体とディドロ効果—無視された消費の文化的局面;消費、変化、連続性)
by "BOOK database"