福田 晋 FUKUDA Susumu

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  • Antioxidant Activity of Agricultural Products Produced in Itoshima-Fukuoka  [in Japanese]

    中川 敏法 , 永田 敏郎 , 大貫 宏一郎 , Onuki Koichiro , 福田 晋 , 清水 邦義 , 清水 邦義

    福岡県糸島市周辺で栽培されている農産物の抗酸化活性を評価した.本研究では,未利用資源の有効活用を視野に入れ,通常食されている部位の他,果皮や植物体残渣(葉,枝,根等)についても調査した.各農産物の凍結乾燥物から水抽出物およびエタノール抽出物を調製し, 各抽出物のORAC(Oxygen Radical Absorbance Capacity)値,DPPHラジカル消去活性値,鉄イオン還元能,総フェノー …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 71(2), 29-35, 2016-09

    IR DOI

  • An Analysis of the Buying Collection by Wholesaler in a Central Wholesale Market  [in Japanese]

    髙山 和幸 , 森高 正博 , 福田 晋

    2004年の卸売市場法の改正に伴い,中央卸売市場の卸売業者の買付集荷が自由化され,卸売業者が商品を所有し,それに対するマージンを得ることが可能になった。買付集荷の自由化によって,小野(2006)は,卸売業者が危険負担機能を発揮するようになる可能性を,斎藤(2011)は卸売業者がコーディネートの機能を強める可能性を示唆している。そこで,本稿では,以下の2つの仮説について,事例を用いて検証する。第1に …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 69(1), 31-37, 2014-02

    JASI

  • A Study on the Consumer Awareness and Behavior of Rice Purchasing in Singapore as an Export Market of Japanese Rice  [in Japanese]

    劉 然 , 森高 正博 , 金 鍾和 [他] , 王 聡 , 福田 晋

    近年,日本産米の国内市場が縮小しつつある一方で,日本産米の海外への輸出が増加傾向で推移している.政府は米の輸出に力を入れており,国別の特性・状況に応じた明確な戦略に基づく最適なマーケティング体制・手法の構築を通した海外市場でのシェア拡大を 目指している.シンガポールは重要な輸出先市場の一つと考えられているが,その存立基盤がどこにあるかについての詳しい検討は少ない.そして,シンガポールにおけるマーケ …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 69(1), 19-29, 2014-02

    JASI DOI

  • Consideration about the effect of the marketing activities in the Farmers' Market  [in Japanese]

    里村 睦弓 , 木村 務 , 森高 正博 [他] , 福田 晋

    農産物直売所における販売・営業活動は全体的に実施されているものの,売り上げの伸び悩みに直面している店舗が多数ある。一方で農業体験や収穫祭等のイベントによる消費者との人的交流が評価されている。この様な背景の中,先行研究では,生産者視点の直売所の意義,運営組織,消費者視点の直売所の意義やニーズに対する論稿が積まれている。しかし,直売所の実施する販売・営業活動に交流活動の視点を含めた研究はまだあまり見ら …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 69(1), 9-18, 2014-02

    JASI

  • Segmenting in Fresh Food Internet shopping markets : in case of South Korea  [in Japanese]

    KIM Jong-hwa , MORITAKA Masahiro , FUKUDA Susumu

    韓国では,生鮮食品インターネットショッピング(以下,IS)に対する関心が非常に高い。ISは時間と空間の制約がなく商品の販売ができるため,農家や企業に新たなビジネス機会を提供している。そして,それによる生鮮食品のIS市場の取引額も持続的に増加している。韓国統計庁によると,生鮮食品ISの取引額は2001年から増加しつつあり,2010年(約6,810億ウォン)の取引額は2001年(約1,010億ウォン) …

    Japanese Journal of Farm Management 51(2), 96-101, 2013-09-25

    JASI J-STAGE References (15)

  • 中国農村金融組織の展開と農民専業合作社の金融機能に関する考察  [in Japanese]

    李 強 , 福田 晋 , 森高 正博

    1980年代の改革開放以降,中国の正規金融組織は情報の非対称性と担保制度の欠乏などの原因によって,農村部の資金需要に応えきれない。一方,民間金融は農村経済の発展とともに一定の合理性と必要性が生まれてきたが,利息が高く,供給が不安定のため,問題を残している。これらに対し,2006年末の農村金融制度の改革により,農民専業合作社は地域内の余剰資金を利用することが可能になった。本論文は中国山東省の二つの農 …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 68(1), 7-18, 2013-02

    JASI

  • The Evolving Process of Rural Financial System of China and Analysis on the Mutual Aid Fund Functions Based on Farmers Cooperatives  [in Japanese]

    李 強 , 福田 晋 , 森高 正博 , Li Kyo , Fukuda Susumu , Moritaka Masahiro

    Since 1980s' economic reform and opening-up, regular financial organizations can't meet the demand for depending on the cause of the system, such as lack of collateral and asymmetry of information mon …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 68(1), 7-18, 2013-02

    IR DOI

  • Evaluation of Fresh Food Internet Shopping in Korean Beef  [in Japanese]

    金 鍾和 , 森高 正博 , 福田 晋 , Kim Jong-hwa , Moritaka Masahiro , Fukuda Susumu

    This paper focuses on consumer reactions to the fresh food internet shopping on Korea beef. In the paper, we have analyzed an effective relation in consumer's perceived qualities, the evaluation of co …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 68(1), 1-6, 2013-02

    IR DOI

  • A Study of indirect marketing channel in the fresh food internet transaction : Center of South Korea's Cases  [in Japanese]

    KIM Jong-hwa , MORITAKA Masahiro , FUKUDA Susumu

    農業経済研究. 別冊, 日本農業経済学会論文集 2012, 357-364, 2012-12-15

    References (10)

  • The Relations between Buying Criterion and Procurement Sources with the View of 'Shokuiku'  [in Japanese]

    金沢 哲也 , 森高 正博 , 福田 晋

    食農資源経済論集 63(2), 43-54, 2012-10

  • Generation, Development Process and Challenges of Shimonoseki-Fugu From the Viewpoint of the brand  [in Japanese]

    髙森 俊明 , 森高 正博 , 福田 晋 [他] , 濱田 英嗣 , Takamori Toshiaki , Moritaka Masahiro , Fukuda Susumu , Hamada Eiji

    Shimonoseki fugu brand is one of the most flagrant brands in whole primary products in addition to the field of the marine product. Shimonoseki fugu is the brand which has the cultured value the backg …

    九州大学大学院農学研究院学芸雑誌 67(2), 69-80, 2012-09

    JASI DOI

  • The Mechanism of the Remaining Private-owned Milking Stations in the Inner Mongolian Fresh Milk Market  [in Japanese]

    烏雲塔娜 , 森高 正博 , 福田 晋

    食農資源経済論集 62(2), 23-34, 2012-01

  • Factors Affecting Consumers' Willingness to Pay for Functional Foods in Vietnam

    Tra Pham Van , Moritaka Masahiro , Fukuda Susumu , 森高 正博 , 福田 晋

    Ordered probit model is used to analyze 11 independent factors, socio?demographic characteristics, family health condition, experience of functional food consumption and mass media impact those are pr …

    九州大学大学院農学研究院紀要 56(2), 425-429, 2011-09

    IR

  • 地域に密着した「石垣牛」のブランド化戦略  [in Japanese]

    福田 晋

    Livestock industries information (261), 53-61, 2011-07

  • Transport technique for preserving fresh produce for export using IR-UV disinfection method and highly humid air with nano sized mist  [in Japanese]

    UCHINO Toshitaka , TANAKA Fumihiko , HAMANAKA Daisuke , FUKUDA Susumu , HOTTA Kazuhiko , BABA Noriko , NORIMURA Naoko , TSUKAZAKI Morihiro , SHINOZAKI Satoshi , HIRUMA Naoya , ERYU Akira , ITO Kazutoshi , MANO Kouzou , KAKIUCHI Makoto , HATAE Junji , HINO Noriko , AOYAGI Yoshima , NONAKA Shintaro

    農林水産技術研究ジャーナル 34(4), 48-51, 2011-04-01

    References (8) Cited by (2)

  • 地域畜産の再建方策を考える (特集 家畜感染症と地域社会--口蹄疫の教訓)  [in Japanese]

    福田 晋

    農業と経済 77(3), 69-78, 2011-03

  • Evaluation of alternative policy mix under conflict: the case of Myanmar rice policies

    Lwin Hnin Yu , 森高 正博 , 福田 晋 [他] , 前田 幸嗣 , 狩野 秀之

    本稿は、ミャンマーのコメ政策において、しばしば相互に対立する経済的、社会的、政治的目標に対して、政府の取りえる可能な政策オプションを探索し、社会的余剰とは異なる基準での重み付けを試みることを課題とする。複合的政策を評価する需給モデルの構築とその数量分析を行った結果、第一に、農家は、2003年以降のコメ政策改革において受益者として位置づけられているが、2008年現在の上限価格政策の下で、その努力に対 …

    Japanese journal of food, agricultural and resource economics 61(2), 11-21, 2011-02

    JASI

  • Necessity for the construction of regional production system of feed  [in Japanese]

    FUKUDA Susumu

    農林水産技術研究ジャーナル 33(10), 33-37, 2010-10-01

    References (3)

  • A study of the recovery of the cooperative function by the enterprise innovation on the China primary Supply and Marketing Co-operatives (a case study of China co-operatives in "J" city of Shandong)  [in Japanese]

    李 強 , 福田 晋 , 森高 正博 , Li Kyo , Fukuda Susumu , Moritaka Masahiro

    The China Supply and Marketing Cooperatives (which is abbreviated CSMC) is a large integrated complex. It grasps closely the opportunity of reform and opening to the outside world, strives in tide of …

    Science bulletin of the Faculty of Agriculture, Kyushu University 65(2), 121-129, 2010-10

    IR DOI

  • Development of target planning of domestic agricultural and fishery product exports and its considerations  [in Japanese]

    栩木 誠 , 森高 正博 , 福田 晋 , Tochigi Makoto , Moritaka Masahiro , Fukuda Susumu

    The Japanese government took the initiative in expanding domestic agricultural and fishery product exports twice after the war. Its first initiative was taken in 1989, when "a budget was drawn up for …

    Science bulletin of the Faculty of Agriculture, Kyushu University 65(2), 107-119, 2010-10

    IR DOI

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