米元 聡 YONEMOTO Satoshi

Articles:  1-20 of 37

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  • 仮想物体の効率的な操作を考慮したアバターの動作制御  [in Japanese]

    米元 聡 , 谷口 倫一郎

    第66回全国大会講演論文集 2004(1), 91-92, 2004-03-09

    IPSJ 

  • 3D direct manipulation interface by vision-based human action sensing  [in Japanese]

    中野 裕史 , 米元 聡 , 谷口 倫一郎

    火の国情報シンポジウム, 2004-03

    IR 

  • Augmented Avatar Representation based on Limited Motion Capture Data  [in Japanese]

    米元 聡 , 谷口 倫一郎

    情報科学技術フォーラム, FIT 2003, 645-646, 2003-09

    IR 

  • Performance Evaluation of Vision-based Real-time Motion Capture  [in Japanese]

    伊達 直人 , 吉本 廣雅 , 有田 大作 , 米元 聡 , 谷口 倫一郎

    信学会総合大会(CD-ROM), 2003-03

    IR 

  • 画像認識による身体動作入力にもとづく仮想カメラ視点の制御  [in Japanese]

    米元 聡 , 中野 裕史 , 谷口 倫一郎

    インタラクション2003, 31-32, 2003-02

    IR 

  • 3次元人体動作の認識・生成とインタラクション  [in Japanese]

    中野 裕史 , 谷口 倫一郎 , 米元 聡

    第64回全国大会講演論文集 2002(1), 491-494, 2002-03-12

    IPSJ 

  • Vision-based 3D Human Figure Control  [in Japanese]

    米元 聡 , 谷口 倫一郎

    This paper describes an real-time interaction system which enables 3D direct manipulation. Our purpose is to do seamless mapping of human action in the real world into virtual environments. With the a …

    インタラクション2002, 205-206, 2002-03

    IR 

  • Real-time Motion Capture on a Distributed Parallel Computer  [in Japanese]

    Arita Daisaku , Yonemoto Satoshi , Taniguchi Rin-ichiro

    Annual report of Computing and Communications Center, Kyushu University (1), 9-23, 2001-10

  • Reproduction of a Human Motion based on Marker-less Motion Capture  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , ARITA Daisaku , TANIGUCHI Rin-ichiro

    This paper presents a real-time marker-less motion capture system, whose purpose is to do seamless mapping objects in the real world into virtual environments easily. In general, virtual environment a …

    Research reports on information science and electrical engineering of Kyushu University 5(1), 75-80, 2000-03

    IR  DOI 

  • Nonrigid Object Tracking Using Multiple Cameras  [in Japanese]

    Nunomaki Takashi , Yonemoto Satoshi , Arita Daisaku , Suganuma Akira , Taniguchi Rin-ichiro

    非剛体物体,特に動物などの多関節物体の一部位を対象として,多視点動画像からその各フレームにおける物体の位置・姿勢・形状の推定を行なう.対象物は DSQ(Deformable Super Quadrics)で記述する.各フレームのモデルパラメータの推定は,過去のフレームの推定結果をもとにモデル表面のエッジ点を追跡し,モデル投影画像と観測画像の差を最小にするパラメータを非線形最適化問題を解くことにより …

    Proceedings of the Society Conference of IEICE (1998年. 情報・システム), 302-302, 1998-09-07

    IR 

  • Shape and Pose Parameter Estimation of 3D Multi-Part Objects  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , TSURUTA Naoyuki , TANIGUCHI Rin-ichiro

    This paper presents an analysis-by-image-synthesis framework of shape and pose estimation of 3D multi-part objects, whose purpose is to map objects in the real world into virtual environments. In gene …

    Research reports on information science and electrical engineering of Kyushu University 2(2), 253-258, 1997-09-26

    IR  DOI 

  • A Model Acquisition Method of Multipart Nonrigid Objects : Time-varying Parameter Estimation for Multiparts  [in Japanese]

    米元 聡 , 鶴田 直之 , 管沼 明 , 谷口 倫一郎

    我々は実空間からデータを獲得し, これを基に高リアリティ現実を実現することを目指している。複雑な3次元多関節物体に内在する自己隠蔽や, 動きによる変化に対処可能とするため, 変形可能モデルを用いた画像合成による解析(AbIS)の枠組を提案する。この枠組のもとで, 多視点動画像から複数部位の形状・姿勢パラメータ系列を推定する方法を述べる。

    全国大会講演論文集 第55回(人工知能と認知科学), 124-125, 1997-09-24

    IPSJ  IR 

  • A Model Acquisition Method of Multipart Nonrigid Objects : Feature Tracking Using Dynamic Link and Parameter Estimation  [in Japanese]

    山田 敏弘 , 一木 篤史 , 米元 聡 , 鶴田 直之 , 管沼 明 , 谷口 倫一郎

    我々は, 実空間から対象物モデルを獲得し, 仮想空間にマッピングする3次元アニメーションシステムを構築している。画像から物体の3次元形状や動きを計測する問題は, 一般には何らかの事前情報がなければ解けない問題である。これに対し, 我々は, 問題毎に事前情報を付与するユーザの介在を容認した上で, 以下の視点から研究を行なっている。すなわち, 仮想空間内に提示するために必要な情報=事前情報+獲得情報, …

    全国大会講演論文集 第55回(人工知能と認知科学), 122-123, 1997-09-24

    IPSJ  IR 

  • Shape and Pose Parameter Estimation of 3D Multi-Part Objects  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , TSURUTA Naoyuki , TANIGICHI Rin-ichiro

    This paper presents an analysis-by-synthesis framework of shape and pose estimation of 3D multi-part, objects, whose purpose is to map objects in the real world into virtual environments. In general, …

    Technical report of IEICE. Multimedia and virtual environment 97(207), 141-148, 1997-07-25

    References (15)

  • Application of Image Processing Techniques to Distant Lecturing System - Automatic Capturing of Lecture Scenes -  [in Japanese]

    Taniguchi Rin-ichro , Yonemoto Satoshi , Kuranari Shin-ichi

    Engineering sciences reports, Kyushu University(Kyushu Daigaku Sogorikogaku Kenkyuka hokoku) 18(1), 33-38, 1996-06

    IR  DOI 

  • Visually Guided 3-D Animations System Using Real-time Marker-less Motion-Capture with Multiple-Camera Fusion  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , ARITA Daisaku , TANIGUCHI Rin-ichirp

    A realtime marker-less motion-capture system is described that can easily and seamlessly map objects in the real world into a virtual environment. In general, virtual environment applications, such as …

    The Journal of The Institute of Image Information and Television Engineers 54(3), 409-416, 2000-03-20

    IR  J-STAGE  References (17) Cited by (18)

  • Real-time human pose estimation using multi-view image analysis  [in Japanese]

    HOSHINO Ryuya , YONEMOTO Satoshi , ARITA Daisaku , TANIGUCHI Rinichiro

    This paper presents real-time human motion analysis based on silhouette contour analysis. Our purpose is to develop a computer-vision-based human motion analysis system, which can be applied to human- …

    ITE Technical Report 25.77(0), 1-8, 2001

    J-STAGE  References (10)

  • Affordance-based Perceptual User Interfaces  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , NAKANO Hiroshi , TANIGUCHI Rin-ichiro

    This paper describes an real-time interaction system which enables 3D direct manipulation. Our purpose is to do seamless mapping of human action in the real world into virtual environments. With the a …

    ITE Technical Report 27.9(0), 171-176, 2003

    J-STAGE  References (8)

  • Vision-based 3D Human Motion Analysis and Synthesis for Interaction  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , TANIGUCHI Rin-ichiro

    This paper describes an real-time interaction system which enables 3D direct manipulation. Our purpose it to do seamless mapping of human action in the real world into virtual environments. With the a …

    ITE Technical Report 26.9(0), 233-238, 2002

    J-STAGE  References (8)

  • A Real-time Human Motion Traking System Using Multiple Cameras  [in Japanese]

    YONEMOTO Satoshi , HOSHINO Ryuya , ARITA Daisaku , TANIGUCHI Rin-ichiro

    This paper presents a real-time human motion tracking using skin-color-based Gaussian blobs and human motion synthesis based on real-time inverse kinematics. Our purpose is to do seamless mapping of h …

    Technical report of IEICE. PRMU 100(702), 57-62, 2001-03-16

    References (6)

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