CiNii 国立情報学研究所 学術情報ナビゲータ[サイニィ]
Notice of renewal procedure of Institution authentication service
ID:1000080284818
京都教育大学教育学部 Kyoto University of Education, Faculty of Education (2006年 CiNii収録論文より)
Search authors sharing the same name
ISHIKAWA Makoto
本稿は,ニューヨーク近代美術館の建築コレクションのティーチャーズ・ガイド『創造的な暮らし-MoMAのコレクションにおける住宅建築-』(2004)について,同館のこれまでの絵画や彫刻のガイド2編と比較的に検討したものである。そこから,同ガイドは,従来の「発問-作品情報の提供-継続発問」といった一定の鑑賞の展開過程に加え,調査等の各種活動を織り込んでいること,絵画・彫刻と建築では,異なる鑑賞過程をたど …
The Journal for the Association of Art Education 27(0), 15-27, 2006
J-STAGE
This paper attempted an analysis of MATISSE AND PICASSO : A Teacher's Guide, provided by the Museum of Modern Art, New York (MoMA QNS) in 2003. One purpose of the paper is to explain the philosop …
The Journal for the Association of Art Education 26(0), 65-81, 2005
Recently, an interest in collaboration between schools and art museums has arisen, and various forms of cooperation have developed. There are still many problems remaining. The purpose of this researc …
The Journal for the Association of Art Education 22(0), 13-28, 2001