佐川 雄二 SAGAWA Yuji

ID:1000090242833

名城大学大学院理工学研究科 Graduate School of Science and Technology, Meijo University (2012年 CiNii収録論文より)

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Articles:  1-20 of 68

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  • CG Expression of Grime on Floors and Walls Caused by Movement of Crowd  [in Japanese]

    TAKENAKA Tsuyoshi , TANAKA Toshimitu , SAGAWA Yuji

    Dirty floors and walls are commonly viewed in the place where many people walk over. Intensity of the grime increases in proportion to the number of people passing through the place. And pattern of th …

    IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems 132(4), 548-554, 2012-04-01

    J-STAGE  References (20)

  • System to input characters and positions by one-hand action captured with web camera  [in Japanese]

    瀧口 智史 , 田中 敏光 , 佐川 雄二

    Web カメラとクレジットカード大の矩形物体を使って,モバイル環境で,片手で文字入力とポインタ操作を行うシステムを作成する.文字はカード上の親指の位置と動きで入力するが,1 文字を 50 音表の行と段の 2 ステップで入力することで指が動く範囲を限定する.ポインタは腕の動きで操作する.ポインタを視野内のカードの位置と同期させることで,ジェスチャで直感的に移動できる.この 2 つのモードは,腕の伸縮 …

    情報処理学会研究報告 2010年度(4), 1-6, 2010-12

  • System to input characters and positions by one-hand action captured with web camera  [in Japanese]

    瀧口 智史 , 田中 敏光 , 佐川 雄二

    Web カメラとクレジットカード大の矩形物体を使って,モバイル環境で,片手で文字入力とポインタ操作を行うシステムを作成する.文字はカード上の親指の位置と動きで入力するが,1 文字を 50 音表の行と段の 2 ステップで入力することで指が動く範囲を限定する.ポインタは腕の動きで操作する.ポインタを視野内のカードの位置と同期させることで,ジェスチャで直感的に移動できる.この 2 つのモードは,腕の伸縮 …

    研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 2010-HCI-140(11), 1-6, 2010-10-22

  • Similar Image Retrieval accelerated by using GPUs  [in Japanese]

    SUGIURA Tsukasa , TANAKA Toshimitsu , SAGAWA Yuji , TESHIMA Yuji

    一般に類似画像検索では,画像に様々な処理を施して抽出した特徴を比較している.しかし,画像から特徴量を抽出する処理には多くのコストがかかるため,対象とする画像が多数になると検索時間がかかりすぎる問題がある.本研究では,特徴抽出に GPU を活用することで類似画像検索の処理時間の短縮を図る.モルフォロジー演算を用いる特徴抽出処理を GPU(GeForce GTX285) に実装した場合,CPU(Cor …

    情報処理学会研究報告. グラフィクスとCAD研究会報告 139, E1-E6, 2010-07-16

    References (5)

  • Expression of indoor grime by human walk  [in Japanese]

    TAKENAKA Tsuyoshi , TANAKA Toshimitsu , SAGAWA Yuji

    駅構内や学校の廊下などの多人数が恒常的に使用する場所では,その場所を通過する人の速度や数により,汚れの濃さが変化する.そこで本研究では,仮想空間に通路を設定して,人どうしや人や壁との相互干渉を考慮した群集の移動シミュレーション行うことで,各個体の移動経路を求める.そして,移動経路に沿って移動速度や歩幅を考慮した足跡をつけることで,床面の汚れを生成する.また,壁ぎわを通過する個体については,人体や持 …

    情報処理学会研究報告. グラフィクスとCAD研究会報告 139, A1-A6, 2010-07-16

    References (10)

  • Real-Time Generation of the Footprints both on Floor and Ground  [in Japanese]

    HIRANO Yousuke , TANAKA Toshimitsu , SAGAWA Yuji

    This paper presents a real-time method for generating various footprints in relation to state of walking. In addition, the method is expanded to cover both on hard floor and soft ground. Results of th …

    IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems 130(2), 351-357, 2010-02-01

    J-STAGE  References (14) Cited by (2)

  • Real-Time Rendering of Flow of Water Drops on a Windshield  [in Japanese]

    GOTO Yuu , TANAKA Tosimitu , SAGAWA Yuzi

    This research presents a method to display realistic flow of water drops on windshield in real time. The grid system well simulates irregular movements of the water drops on glass surfaces. Realistic …

    IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems 129(12), 2152-2158, 2009-12-01

    J-STAGE  References (16)

  • CG simulation of flow of raindrops on a windshield  [in Japanese]

    GOTOU Yuu , TANAKA Toshimitsu , SAGAWA Yuji

    本研究の目的は,フロントガラスを流れる雨滴を実時間でリアルに表示することである.水滴の不規則な運動や尾を引いて流れ落ちる様子は,ガラス面をメッシュに分けて親和係数を使って運動を制御することで表現する.ワイパーで雨滴がかき集められる様子は,水を粒子で定義し,その反発を計算することで表現する.この2つの手法を状況により切り替えることで,ガラス面上の水滴運動をシミュレーションする.表示には2次元メタボー …

    IPSJ SIG Notes 134, 19-24, 2009-02-09

    References (8)

  • Real-time Rendering of Metaballs Using GPU  [in Japanese]

    三嶋 仁 , 田中 敏光 , 佐川 雄二

    本論文では,グラフィックスハードウェアを使って,メタボールを直接リアルタイム表示する方法を提案する.提案手法は,レイキャストと同様に,視線上を等間隔に区切ったサンプル点でポテンシャルを計算する.ただし,ポテンシャルが存在しない場所で無駄な計算を行うことを避けるために,各粒子の最大影響範囲を表面とする球を包含する立方体を作成し,その視点側の半分を計算候補領域に選ぶ.そして,計算候補領域が不連続の場合 …

    情報処理学会論文誌 49(12), 4080-4087, 2008-12-15

    IPSJ 

  • CG Expression of Paper Tearing  [in Japanese]

    KITANI Keisuke , TANAKA Toshimitsu , SAGAWA Yuji

    To display the break of paper, we propose the new method for calculating transformation of paper and for representing a minute structure of paper. Paper is defined as a “spring-mass” cubic …

    IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems 128(12), 1735-1740, 2008-12-01

    J-STAGE  References (9)

  • I-084 Real time generation of the footprint which reflected a difference of how to walk  [in Japanese]

    Hirano Yousuke , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    情報科学技術フォーラム一般講演論文集 6(3), 385-386, 2007-08-22

    IPSJ 

  • I-055 CG Expression of Paper Tearing  [in Japanese]

    Kitani Keisuke , Tanaka Toshimitu , Sagawa Yuji

    情報科学技術フォーラム一般講演論文集 6(3), 319-320, 2007-08-22

    IPSJ 

  • I-019 Three Dimensional Modeling by Scratch Interface  [in Japanese]

    Noda Akihiro , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    情報科学技術フォーラム一般講演論文集 6(3), 235-236, 2007-08-22

    IPSJ 

  • I-007 Real-time rendering of particles with the interaction by using GPU  [in Japanese]

    Mishima Hitoshi , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    情報科学技術フォーラム一般講演論文集 6(3), 211-212, 2007-08-22

    IPSJ 

  • E-046 The system that collects and classifies explanation of term  [in Japanese]

    Yajima Kenji , Sagawa Yuji , Tanaka Toshimitsu

    情報科学技術フォーラム一般講演論文集 6(2), 247-248, 2007-08-22

    IPSJ 

  • E-035 Automatic Blog Classification System Using the Support Vector Machine  [in Japanese]

    Murai Motohiro , Sagawa Yuji , Tanaka Toshimitsu

    情報科学技術フォーラム一般講演論文集 6(2), 221-222, 2007-08-22

    IPSJ 

  • D-12-132 Three dimensional modeling system with scratch interface  [in Japanese]

    Noda Akihiro , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    Proceedings of the IEICE General Conference 2007年_情報・システム(2), 248, 2007-03-07

  • D-12-49 Real-time visualization of particles with interaction by using GPU  [in Japanese]

    Mishima Hitoshi , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    Proceedings of the IEICE General Conference 2007年_情報・システム(2), 165, 2007-03-07

  • D-11-109 CG Representation of Paper Tearing  [in Japanese]

    Kitani Keisuke , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    Proceedings of the IEICE General Conference 2007年_情報・システム(2), 109, 2007-03-07

  • D-15-5 3D Modeling system for kids simulating toy blocks with dual mouse interface  [in Japanese]

    Kawai Makoto , Tanaka Toshimitsu , Sagawa Yuji

    Proceedings of the IEICE General Conference 2007年_情報・システム(1), 158, 2007-03-07

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