原田 義久 HARATA Yoshihisa

ID:9000002884910

株式会社豊田中央研究所 Toyota Central Research Development Laboratories Incorporated (2000年 CiNii収録論文より)

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Articles:  1-10 of 10

  • Partial Dependency Structure Analysis Using Decision Lists for Pause Insertions of Speech Synthesizers  [in Japanese]

    UMEMURA Yoshiyuki , HARATA Yoshihisa , SHIMIZU Tsukasa , SUGIMOTO Gunji

    We developed a method which used decision lists for partial dependency analysis which was important for a pause control of a speech synthesis. As the result of its evaluation using F measure as the ac …

    Journal of Natural Language Processing 7(5), 51-70, 2000-11-10

    J-STAGE  References (20) Cited by (1)

  • Bunsetsu Identification With Sequential Use of Plural Decision Lists  [in Japanese]

    SHIRAKI Nobuyuki , UMEMURA Yoshiyuki , HARATA Yoshihisa

    Recent information-oriented society becomes to need Car-Multi-Media systems.In the systems, speech recognition and synthesis systems are also necessary. We aimed to improve Bunsetsu Identification whi …

    Journal of Natural Language Processing 7(4), 229-246, 2000-10-10

    J-STAGE  References (11) Cited by (2)

  • Vehicle Recognition by Integrating Outline and Color Features  [in Japanese]

    WATANABE Akihiro , ANDO Michinori , CHUJO Naoya , HARATA Yoshihisa

    Proceedings of the IEICE General Conference 2000年.情報・システム(2), 309, 2000-03-07

  • Partially Occluded Vehicle Recognition with Neocognitron  [in Japanese]

    WATANABE Akihiro , ANDO Michinori , CHUJO Naoya , HARATA Yoshihisa

    Proceedings of the IEICE General Conference 1999年.情報・システム(2), 233, 1999-03-08

  • A Vehicle Recognition Algorithm using Neocognitron  [in Japanese]

    WATANABE Akihiro , ANDO Michinori , CHUJO Naoya , HARATA Yoshihisa

    Proceedings of the IEICE General Conference 1998年.情報・システム(2), 293, 1998-03-06

  • A Real-Time Labeling Processor for Line Segments  [in Japanese]

    HARATA Yoshihisa , ITO Hideaki , MIYASHITA Masanori , NINOMIYA Yoshiki

    画像の濃淡変化の急激な部分であるエッジ, 更にこの集合としての線分は, 画像から計測, 認識を行う画像処理において, 基本的特徴として幅広く用いられている. また, 車の走行環境認識 (道路認識, 物体認識) でも, 線分情報は重要であり, 線分を抽出しラベル付けをする線分ラベリング処理は不可欠である. 一方, 走行環境認識では, 高速処理の要求が高いが, 従来の線分ラベリング処理技術ではこれを満 …

    The Transactions of the Institute of Electronics,Information and Communication Engineers. 00080(00001), 117-124, 1997-01-25

    References (19)

  • 高速画像処理装置の開発(第2回)線分抽出ボ-ド  [in Japanese]

    伊藤 秀昭 , 宮下 政則 , 原田 義久 [他]

    画像ラボ 7(8), 27-30, 1996-08

  • A Real-Time Labeling Algorithm for Line Segments  [in Japanese]

    Harata Yoshihisa , Ninomiya Yoshiki , Kato Takeo , Ito Hideaki

    自動車の予防安全,運転支援のための画像処理の研究が随所で行われている。この時,物体,走行レーンを認識するためには,エッジ線分(以下、単に線分と略す)を用いることが有効である。自動車用途ではリアルタイムの高速性が要求されるので,この線分抽出の高速処理アルゴリズムを提案する。

    Proceedings of the IEICE General Conference 1995年.情報・システム(2), 196, 1995-03-27

  • A Graphical Form to describe Specifications about Timing and Causality for Automotive Computers  [in Japanese]

    Sano Noriyoshi , Terashima Ryuta , Teshima Shigeharu , Yamazaki Tomohiko , Harata Yoshihisa , Suzuki Mikio , Ban Mamoru

    We discuss a graphical form to describe specifications about timing and causality for automotive Electronic Control Unit (ECU), and present examples of the specifications. We analyze features of the a …

    IPSJ SIG Notes 94(6), 137-143, 1994-01-20

  • On the Fine Adjustability of Human Hand in a Man-Machine System  [in Japanese]

    MATSUSHIMA Kozo , HARADA Yoshihisa

    Journal of the Japan Society of Precision Engineering 43(7), p796-800, 1977-07

    Cited by (2)

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