田中 新一 TANAKA Shin-ichi

ID:9000014630120

栄村立栄中学校 Sakae Lower Secondary School (2009年 CiNii収録論文より)

Search authors sharing the same name

Articles:  1-2 of 2

  • A study on the teaching method of science to improve the student's ability to think scientifically  [in Japanese]

    田中 新一 , 三崎 隆 , 天谷 健一

    Studies on educational practices (10), 91-100, 2009-12

    IR 

  • 1G2-E1 A case study on the continuous support for an elementary school teacher by two teachers of university  [in Japanese]

    MISAKI Takashi , TANAKA Shin-ichi , TENYA Ken-ichi

    本研究では,教科専門教員と教科教育教員によってチーム指導体制を構築し,小学校の現職教員の授業実践を1年間に渡って支援した.その結果,第5学年及び第4学年の単元の物理的領域において授業改善を図ることができた.また,テーマに沿った実践に即した支援が得られる点が自己研修として意義あることであると振り返っていた.授業アリーナで共創する「臨床の知」を構築する上でチーム指導体制による支援が効果的に機能すること …

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 33(0), 321-322, 2009

    J-STAGE  References (12)

Page Top