虎尾 憲史 Torao Yoshinobu

Articles:  1-3 of 3

  • Basic and Intermediate Textbook Analysis by Kanji:towaeds a Japanese teaching item matrix derived from textbook database analysis  [in Japanese]

    虎尾 憲史 , 山元 啓史 , Torao Yoshinobu , Yamamoto Hilofumi

    虎尾・山元(1999 )での分析に続き,データベース化した日本語教科書の初級15 種22 冊,中級15 種16 冊の本文部分に出現する漢字の分析を行った。今回は各教科書の含有異漢字について,15 種全てに共出現するものから1 種のみに出現するものまでの,それぞれの個数と各教科書内での割合の分析結果に現われた,各教科書の特性の異同による大まかなグルーピングを試みた。そして,各教科書の日本語能力試験対 …

    Journal of Japanese language teaching (15), 47-61, 2000

    IR 

  • <Research Reports, Measurement and Evalution> Japanese Language Teaching at Cairo University and University of Indonesia  [in Japanese]

    虎尾 憲史 , Torao Yoshinobu

    筆者が客員講師として92年から焼く3年半在籍したカイロ大学(エジプト)日本語日本文学科においては、同国唯一の専攻学科として、少ない教授陣ながら、これまで24年にわたって日本語教育が続けられてきている。また、96年から約2年間在籍したインドネシア大学(インドネシア)日本研究学科においては、多数の日本語教育機関が存在するなか、その草分け的機関の一つとして、これまで31年にわたって日本語教育が続けられて …

    筑波大学留学生センター日本語教育論集 (14), 181-196, 1999-02-20

    IR 

  • Japanese teaching item matrix seen in the basic and intermediate textbooks : (1) Kanji analysis  [in Japanese]

    Torao Yoshinobu , Yamamoto Hilofumi

    For effective language education, analysis of the content, order, and amount of material contained in the teaching materials is very important. Having a detailed and quantitative grasp of these, and g …

    The journal of Japanese Language Education Methods 6(1), 14-15, 1999

    J-STAGE 

Page Top