里井 大輝 SATOI DAIKI

Articles:  1-11 of 11

  • Life-like Animation System of Tropical Fishes Based on Burstiness and Diversity of the Motion  [in Japanese]

    里井 大輝 , 中䑓 久和巨 , 星野 准一

    本稿では,実際の生物に見られる動きの突発性と多様性に着目した熱帯魚の生命的アニメーションシステムを提案する.魚類の生態生理学やビデオ分析を参考に,加速・自然減速・減速・巡航からなる4つの基本動作を組み合わせ,2段階の確率的制御によってモーションを生成する仮想フィッシュモデルを構築する.動作選択過程で突発的なモーションを生成し,モーション生成過程におけるパラメータの制御により動きの多様性を作り出す. …

    情報処理学会論文誌 56(11), 2131-2140, 2015-11-15

    IPSJ 

  • I-002 Virtual Skeleton Model for Swimming Motion Generation of Fishes Suitable to Shape  [in Japanese]

    Hagiwara Mikihiro , Satoi Daiki , Hoshino Junichi

    情報科学技術フォーラム講演論文集 13(3), 159-160, 2014-08-19

    IPSJ 

  • Motion analysis using game controller for Upper limb movement recognition  [in Japanese]

    HAYASHI Yuki , SATOI Daiki , IMAZUMI Ryota , AKIBA Takeshi , HOSHINO Junichi

    本稿では高齢者の上肢の動きを認識するためのゲームコントローラとゲームを提案する.また,ゲームを行った際の動作解析をする方法について検証を行う.健常者の上肢の動きを解析することにより,他者との比較を行い,動作解析の方法について考察する.

    IEICE technical report. Welfare Information technology 113(481), 1-6, 2014-03-07

  • iBunchin: The Paperweight Makes Your Handwriting Fun!  [in Japanese]

    Masafumi Muta , Yu Ishikawa , Daiki Satoi , Junichi Hoshino

    本稿では,人が筆記を行うときに 「トメ」 「ハネ」 「ハライ」 の終筆動作がなされたことを筆記音からリアルタイムに識別し,それぞれの終筆動作に対応した効果音を再生する文鎮型デバイス 「i 文鎮」 を提案する.筆記とほぼ同時に効果音を鳴らすことで,手書きによる筆記を楽しくする.手書きによる履歴書の記入や,漢字の書き取り練習のように,大量の文字を手書きするときの苦痛を軽減する効果が期待できる.また終筆 …

    IPSJ SIG technical reports 2014-HCI-157(60), 1-5, 2014-03-06

  • iBunchin: The Paperweight Makes Your Handwriting Fun!  [in Japanese]

    Masafumi Muta , Yu Ishikawa , Daiki Satoi , Junichi Hoshino

    本稿では,人が筆記を行うときに 「トメ」 「ハネ」 「ハライ」 の終筆動作がなされたことを筆記音からリアルタイムに識別し,それぞれの終筆動作に対応した効果音を再生する文鎮型デバイス 「i 文鎮」 を提案する.筆記とほぼ同時に効果音を鳴らすことで,手書きによる筆記を楽しくする.手書きによる履歴書の記入や,漢字の書き取り練習のように,大量の文字を手書きするときの苦痛を軽減する効果が期待できる.また終筆 …

    IPSJ SIG technical reports 2014-EC-31(60), 1-5, 2014-03-06

  • iBunchin: The Paperweight Makes Your Handwriting Fun!  [in Japanese]

    Masafumi Muta , Yu Ishikawa , Daiki Satoi , Junichi Hoshino

    本稿では,人が筆記を行うときに 「トメ」 「ハネ」 「ハライ」 の終筆動作がなされたことを筆記音からリアルタイムに識別し,それぞれの終筆動作に対応した効果音を再生する文鎮型デバイス 「i 文鎮」 を提案する.筆記とほぼ同時に効果音を鳴らすことで,手書きによる筆記を楽しくする.手書きによる履歴書の記入や,漢字の書き取り練習のように,大量の文字を手書きするときの苦痛を軽減する効果が期待できる.また終筆 …

    IPSJ SIG Notes 2014-GN-91(60), 1-5, 2014-03-06

  • Swimming motion generation method of various fishes based on the correspondence between the stroke and shape  [in Japanese]

    SATOI Daiki , NAKADAI Hisanao , HOSHINO Junichi

    本稿では、人間のアニマシー知覚と魚の解剖学的・生理学的な知見の両方を考慮に入れて、動きの俊敏性と多様性に加えて、多様な形状に合った魚類の遊泳モーションを生成する手法を提案する。魚の形状を2種類のパラメータを用いて表現し、6種類の代表的な魚形状と対応させておくことにより、入力された魚のCGモデルの形状に適した泳法を生成する。

    ITE Technical Report 38.16(0), 45-46, 2014

    J-STAGE 

  • Life-like Animation System Based on Intermittency and Diversity of Motion  [in Japanese]

    里井 大輝 , 中台 久和巨 , 星野 准一

    本稿では,熱帯魚を対象に,動きの突発性と多様性に着目した生命的アニメーションシステムを提案する.本システムでは,魚類の生態生理学を参考に,遊泳速度と尾鰭の振動数の関係など,実際の魚の特性や生体構造を取り入れ, 2 段階の確率的制御を行う仮想フィッシュモデルを構築した.動作選択過程で突発的なモーションを生成し,モーション生成過程におけるパラメータの制御により動きの多様性を作り出す.評価実験では,突発 …

    研究報告グラフィクスとCAD(CG) 2013-CG-150(1), 1-8, 2013-02-11

  • 1-3 Life-like Motion Generation Method of Virtual Firefly by Means of Two-stage Stochastic Model  [in Japanese]

    SATOI Daiki , NAKADAI Hisanao , HOSHINO Jun'ichi

    We propose a computational model to generate life-like motion for firefly-like creatures (Virtual Fireflies). By using a two-stage stochastic model and simple operational elements, we could generate v …

    PROCEEDINGS OF THE ITE WINTER ANNUAL CONVENTION 2013(0), 1-3, 2013

    J-STAGE 

  • Life-like Animation System of Virtual Firefly Based on Animacy Perception(<Special Issue>Arts & Entertainment 3)  [in Japanese]

    Satoi Daiki , Nakadai Hisanao , Hoshino Jun'ichi

    In this paper, we propose a computational model to generate the life-like motion for emitting and moving object (virtual firefly). Using a stochastic process in two stages, to generate a life-like mot …

    Transactions of the Virtual Reality Society of Japan 18(3), 337-343, 2013

    J-STAGE 

  • Wat bottle : A PET bottle-type device for stress reduction using body movement and feedback of processed voice  [in Japanese]

    SATOI DAIKI , HOSHINO JUN'ICHI

    ストレス社会と言われる現代社会において,我々は他人には言いにくい感情やストレスを心の中に溜めこみがちである.本稿では,発声と運動,および音声加工フィードバックにより手軽にストレスを解消するためのペットボトル型デバイス「わっとボトル」を提案する.我々が普段できない「勢いよく声を出す」「勢いよく振る」という運動を促し,さらに音声フィードバックによるエンタテインメント性を加えることで効果的なストレスの解 …

    Technical report of IEICE. Multimedia and virtual environment 112(25), 1-5, 2012-05-07

    References (1)

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