白澤 浩 Shirasawa Hiroshi

ID:9000258251422

The Office of Medical Education, Chiba University Graduate School of Medicine (2011年 CiNii収録論文より)

Search authors sharing the same name

Articles:  1-1 of 1

  • Implementation of outcome–based education at the Chiba University School of Medicine focusing on planning a sequential curriculum  [in Japanese]

    Tanabe Masahiro , Asahina Mayumi , Ito Shoichi , Maeda Takashi , Noguchi Hodaka , Shirasawa Hiroshi , Tagawa Masami

    1)学習成果基盤型教育で順次性のあるカリキュラムを作成するためにHardenらが提唱したラセン型カリキュラムの考え方を参考にした.<br>2)カリキュラムの順次性を医師の育成過程として捉え,Millerの学習ピラミッドを応用して医師へと続くコンピテンスの発達モデルを作成した.<br>3)発達モデルに基づくコンピテンスレベルをユニットの学習目標に反映し,授業とコンピテンスの関 …

    Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan) 42(5), 263-269, 2011

    J-STAGE 

Page Top