丸山 悟 MARUYAMA Satoru

ID:9000306213570

上越教育大学教職大学院 Division of Teacher Profession, Joetsu University of Education (2013年 CiNii収録論文より)

Search authors sharing the same name

Articles:  1-1 of 1

  • A Case Study on the Effect of Elder Teacher's Words Listening by Young Teacher through Tranceivers in Team Teaching P.E. Classes  [in Japanese]

    MARUYAMA Satoru , YOSHII Akihiro , MIZUOCHI Yoshiaki

    本研究では,ティーム・ティーチング(以下,TTとする)の授業形態において,同時通話のできるトランシーバーを用いて,教職経験のない大学院生(以下,学卒院生とする)が教員の大学院生(以下,現職院生とする)の発話を聴取可能にすることで,学卒院生の発話に与える効果について検証した.その結果,授業実践の経過と共に,学卒院生の学習者を指導する具体的な発話数が増加したことが確認された.また,学卒院生は指導の不安 …

    Japan Journal of Educational Technology 37(Suppl.), 133-136, 2013

    J-STAGE 

Page Top