人工市場入門(<特集>「人工市場」)

  • 和泉 潔
    電子技術総合研究所情報科学部, さきがけ21研究員
  • 植田 一博
    東京大学大学院情報学環・学際情報学府

書誌事項

タイトル別名
  • Introduction to Artificial Market Studies(Special Issue:"Artificial Markets")
  • 人工市場入門
  • ジンコウ シジョウ ニュウモン

この論文をさがす

抄録

<p>In this paper we introduce artificial market studies, review their methods and results, and discuss their future directions. First, we give a definition of the artificial market studies and identify their features. According to these features, them, we classify some artificial market studies into three categories and review their typical studies. Next, we discuss frequent criticism about artificial market studies. Finally, we show some future directions of artificial market studies and their requirements.</p>

収録刊行物

  • 人工知能

    人工知能 15 (6), 941-950, 2000-11-01

    一般社団法人 人工知能学会

被引用文献 (51)*注記

もっと見る

参考文献 (232)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ