Heuristics for Generating a Simple Polygonalization

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  • 単純多角形の生成に関する発見的手法

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抄録

Given a set S of n points in the plane, randomly generate a simple polygon with n sides using the points of S as its vertices, or compute a simple polygonalization of S. Since the counting problem seems to be quite difficult, heuristic approaches have been adopted during the past decade. We propose a triangulation-base heuristic algorithm which generates each possible simple polygon with a non-zero probability in O(n log n+f)time, where f is the number of edge-flippings. This time complexity has an advantage over a known O(n^4 log n) algorithm. : 平面上のn点からなる集合Sが与えられた時、Sの点を頂点として持つ単純n角形をランダムに生成する問題について考える。これまで、カウンティング問題でさえ難しいと思われているため、発見的な手法の開発が行われてきた。本論文では、三角形分割を用いる発見的手法を提案する。これは、可能なすべての単純多角形を非負の確率で生成する O(n logn+f)時間アルゴリズムである。ただし、fは辺のフリップ操作回数とする。この手法はこれまで知られているO(N^4 logn)時間アルゴリズムよりも効率的であると考えられる。

identifier:https://dspace.jaist.ac.jp/dspace/handle/10119/3274

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