教職員からみた重度重複障害のある児童生徒の教育環境整備課題

  • 菅原 麻衣子
    東洋大学ライフデザイン学部人間環境デザイン学科 准教授・博士(工学)
  • 鈴木 孝明
    東洋大学大学院福祉社会デザイン研究科人間環境デザイン専攻 大学院生

書誌事項

タイトル別名
  • THE SUBJECTS OF EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR SPECIAL NEEDS EDUCATION SEEN FROM TEACHERS
  • 教職員からみた重度重複障害のある児童生徒の教育環境整備課題 : さいたま市立さくら草特別支援学校を事例として
  • キョウショクイン カラ ミタ ジュウド チョウフク ショウガイ ノ アル ジドウ セイト ノ キョウイク カンキョウ セイビ カダイ : サイタマ シリツサクラクサ トクベツ シエン ガッコウ オ ジレイ ト シテ
  • さいたま市立さくら草特別支援学校を事例として
  • A case study of the Saitama municipal Sakura-so school for students with profound multiple disabilities

この論文をさがす

抄録

 The purpose of this paper is to discuss about the subjects of educational environment for special needs education. Conducting a case study at the Saitama Municipal Sakura-so School for students with profound multiple disabilities, we grasped the problems and those of the reasons about the school facility for the students by performing hearings and questionnaires survey targeting the teachers.<br> Some issues regarding usability of this facility, even newly-built, were cleared. We showed how to relate the school planning to educational needs, assisting methods, characteristics of the disabilities, and the security and safety for students.

収録刊行物

参考文献 (3)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ