ガソリンスタンドの停止と復旧に伴うアクセシビリティ変化の分析

  • 讃岐 亮
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科建築学域 特任助教・博士(工学)
  • 鈴木 達也
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科建築学域 博士前期課程
  • 吉川 徹
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科建築学域 教授・博士(工学)

書誌事項

タイトル別名
  • ANALYSIS OF CHANGES IN ACCESSIBILITY TO GAS STATIONS DUE TO THEIR SUSPENSION AND RESTORATION
  • ガソリンスタンドの停止と復旧に伴うアクセシビリティ変化の分析 : 東日本大震災被災地から岩手県と宮城県を分析対象にして
  • ガソリンスタンド ノ テイシ ト フッキュウ ニ トモナウ アクセシビリティ ヘンカ ノ ブンセキ : ヒガシニホン ダイシンサイ ヒサイチ カラ イワテケン ト ミヤギケン オ ブンセキ タイショウ ニ シテ
  • A case study in Iwate and Miyagi prefectures damaged by Great East Japan Earthquake
  • 東日本大震災被災地から岩手県と宮城県を分析対象にして

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抄録

The purpose of this study is to analyze the change in accessibility of the residents to gas stations in Iwate and Miyagi prefectures damaged by Great East Japan Earthquake, and to evaluate the effect of temporary small gas stations establishment. Road distances between the residents and gas stations were calculated on GIS network analysis. The results shows the disadvantage of areas in deeply indented coastline in terms of accessibility and its degradation after the earthquake, and also shows the effect of the temporary small gas stations establishment.

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